Vi Bilägares forum

vaxning och polering

vaxning och polering

Funderar på att lämna in bilen på vaxning och/eller polering. Jag köpte bilen i vintras så jag vet inte vad som är gjort på den tidigare. Vad är det som behöver göras nu under våren? Hur vet man att det blir rätt gjort där man lämnar in bilen? Vad ska man tänka på vid val av firma? Någon som vet någon i Göteborg som gör det bra till ett vettigt pris? Har hittat en på Backaplan bredvid Siba. Någon som vet om de är bra?

Jag vet absolut ingenting om vaxning/polering men jag tror att det skulle vara bättre att lämna in bilen så att det blir ordentligt gjort och att den får ett bra skydd. Så i princip skulle ni kunna lura på mig vad som helst men det hoppas jag att ni inte gör.

Uppdaterat: 2010-09-24 01:45

Kommentarer

Hej Cillan!
Ett vax skydd på bilen är absolut inte fel, oavsett om det är vår/sommar/höst eller vinter. Vaxet skyddar mot salt-smuts och solens uv strålar.
Att lämna in bilen och få bilen fri ifrån repor och riktigt rengjord är en bra grund.

Kan tyvärr inte rekommendera någon rekongfirma i Gbg men jag googlade på rekond Göteborg och fick fram flera firmor som sysslar med rekond.
En bra rekondfirma har en hemsida och dom flesta kan visa upp bilder på före och efter rekond.
Pris? Ca 1500:- inkl moms

Lycka till!

Uppdaterat: 2008-04-13 11:43