Jag förstår nog att ingen diesel är bra för miljön, mindre bra eller dålig kanske blir mera rätt. Enligt Jes är det svavelhalten, men är det ett krav för fordonsbränsle? påverkar det t.ex. miljöklassningen av bilen?
Fossilbränsle kommer vi att använda till det tar slut helt och hållet, även om vi nu kör bilar som drar hälften jämfört med tidigare gör det ingen skillnad på totalutsläppen eftersom bilanvändningen ökat lavinartat, främst i Asien.
Det är ju märkligt i så fall varför man inte tillsätter någon ultraeffektiv organismdödande substans, den lär väl ändå inte göra dieseln mindre miljöfarlig.
Det värsta är väl oanvändbar diesel som bara lämpas överbord eller hos skogsmullarna.
Uppdaterat: 2011-11-29 16:32
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Svavelutsläpp är väl en orsak till försurning av sjöar m.m. Så det är ju bra att det tas bort ur bränslet.Men man undrar var det svavlet tar vägen sedan det avskiljts.
Det går knappast att förinta det.
Uppdaterat: 2011-11-29 17:20
BMW-fredda (ej verifierad)
Ingen diesel är bra för miljön alls men en av dem är något mindre farlig.
Precis som med svanenmärkt rengöringsmedel, det är absolut inte miljövänligt.
Frugan vill att jag ska börja hjälpa till med hemmet då det tydligen är inne nu att mannen gör det. Men kan man tvinga en 63-åring till det? Då ska jag se till att de minst miljöfarliga rengöringsmedlen inskaffas. Inget TYSKT giftskit från Lidl.
Vi får tänka på miljön och våra kommande generationer.
Just det, håller med om att det är ungefär som alla andra miljömärkningar, låter bra.
Jag läste i Wikipedia om att svavel är typ den vanligast använda kemikalien.
Jag ser ofta tankbilar med svavel på E-fyran.Pappersindustrin verkar använda mycket av den varan, Trots att de har certifieringar och allehanda miljöutmärkelser i att vara föredömen vad gäller utsläpp, det är inte troligt att svavlet är bättre om det släpps ut ifrån en industri jämfört med från trafik.
Nu ska visst fartyg också enligt lag släppa ut mindre svavel, de enda som får nytta av det är de stora användarna då priset troligen går ned när mera svavel finns att köpa på marknaden.
Kommentarer
Alla!
Jag förstår nog att ingen diesel är bra för miljön, mindre bra eller dålig kanske blir mera rätt. Enligt Jes är det svavelhalten, men är det ett krav för fordonsbränsle? påverkar det t.ex. miljöklassningen av bilen?
Fossilbränsle kommer vi att använda till det tar slut helt och hållet, även om vi nu kör bilar som drar hälften jämfört med tidigare gör det ingen skillnad på totalutsläppen eftersom bilanvändningen ökat lavinartat, främst i Asien.
Jes_, är det bakterier?
Eller svampar?
Eller?
Det är ju märkligt i så fall varför man inte tillsätter någon ultraeffektiv organismdödande substans, den lär väl ändå inte göra dieseln mindre miljöfarlig.
Det värsta är väl oanvändbar diesel som bara lämpas överbord eller hos skogsmullarna.
Svavelutsläpp är väl en orsak till försurning av sjöar m.m. Så det är ju bra att det tas bort ur bränslet.Men man undrar var det svavlet tar vägen sedan det avskiljts.
Det går knappast att förinta det.
Ingen diesel är bra för miljön alls men en av dem är något mindre farlig.
Precis som med svanenmärkt rengöringsmedel, det är absolut inte miljövänligt.
Frugan vill att jag ska börja hjälpa till med hemmet då det tydligen är inne nu att mannen gör det. Men kan man tvinga en 63-åring till det? Då ska jag se till att de minst miljöfarliga rengöringsmedlen inskaffas. Inget TYSKT giftskit från Lidl.
Vi får tänka på miljön och våra kommande generationer.
Just det, håller med om att det är ungefär som alla andra miljömärkningar, låter bra.
Jag läste i Wikipedia om att svavel är typ den vanligast använda kemikalien.
Jag ser ofta tankbilar med svavel på E-fyran.Pappersindustrin verkar använda mycket av den varan, Trots att de har certifieringar och allehanda miljöutmärkelser i att vara föredömen vad gäller utsläpp, det är inte troligt att svavlet är bättre om det släpps ut ifrån en industri jämfört med från trafik.
Nu ska visst fartyg också enligt lag släppa ut mindre svavel, de enda som får nytta av det är de stora användarna då priset troligen går ned när mera svavel finns att köpa på marknaden.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.