Vi Bilägares forum

Tar upp detta då jag läst att många diskuterat det

Tar upp detta då jag läst att många diskuterat det

I bilmedia står det bara positvia saker om kvinnor medans det om män kan skrivas vad skit som helst. Kvinnornas fel tas aldrig upp.

Jag förstår att det är av jämnlikssjäl men är det så jämnlikt att alltid smutskasta mannen och hela tiden hylla kvinnan? Feminism är farligt.

Kvinnor sitter med sin mobil och sitt smink och skiter totalt i trafik och körning. De dricker t o m kaffe i bilen, även en sådan sak taga uppmärksamhet. Numera har vi t o m HÅLL I ER NU: Kvinnliga präster!!!!!!!!!!

Jag väljer att vara anonym när jag skriver detta, annars lär frugan bli sur.

Uppdaterat: 2012-05-04 21:19

Kommentarer

Varför är du så feg att du inte vågar stå för dina påståenden utan försöker vara anonym?
Kräk.

Uppdaterat: 2012-05-04 22:10
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Det är Uno för jag såg det innan det blev anonymt.

Uppdaterat: 2012-05-04 22:42
Pär
Citat:

I bilmedia står det bara positvia saker om kvinnor medans det om män kan skrivas vad skit som helst. Kvinnornas fel tas aldrig upp.Jag förstår att det är av jämnlikssjäl men är det så jämnlikt att alltid smutskasta mannen och hela tiden hylla kvinnan? Feminism är farligt.Kvinnor sitter med sin mobil och sitt smink och skiter totalt i trafik och körning. De dricker t o m kaffe i bilen, även en sådan sak taga uppmärksamhet. Numera har vi t o m HÅLL I ER NU: Kvinnliga präster!!!!!!!!!!Jag väljer att vara anonym när jag skriver detta, annars lär frugan bli sur.

Om jag fick bestämma, skulle det vara förbjudet att prata i mobiltelefon när man kör bil. Jag tror att av alla Europas länder är det endast Sverige detta är tillåtet. Mobilpratande bilförare är sannolikt skyldiga till en del olyckor, vilket är tragiskt.

Uppdaterat: 2012-05-05 12:47

Det hjälper inte lagstifta i frågan för att minska mobilanvändandet under körning, slår forskare på Väg- och transportforskningsinstitutet fast i en rapport till regeringen.

Förbud fungerar inte
Folk följer inte förbud, säger rapporten, och i de flesta europeiska länder där man redan har lagstiftning kring mobilanvändning under bilkörning, har man inte kunnat se en minskning i olycksrisk.

Institutet påpekar dock att ny teknik i smarta telefoner i stället kan bidra till att öka trafiksäkerheten, bland annat genom att varna när föraren förlorar uppmärksamheten i trafiken. I Europa är det endast i Sverige, Moldavien och Malta som förare får prata i telefon utan handsfree. Det är heller inte fastlagt att tala i handsfree skulle vara mindre störande.

Forfarande farligt
Även om det inte finns någon lagstiftning mot mobilanvändande under körning, kan du som förare fortfarande dömas för vårdslöshet i trafiken, om du kör trafikfarligt för att du pratar i mobiltelefon

Uppdaterat: 2012-05-07 13:00