Vi Bilägares forum

Honda CR-V - modeller - vad är Exclusive Limited Edition?

Honda CR-V - modeller - vad är Exclusive Limited Edition?

Kollar efter att köpa en begagnad Honda CR-V (kanbli annat märke också - men Hondan verkar trevlig).
Deras modellprogram Elegance, Lifestyle och Executive kan man hitta information om, men ibland dyker det upp en "Exclusive Limited Edition". Vet någon rakt av vad det egentligen innebär - utrustning/pris jmf med de övriga modellerna?

Jag vet att det är en större motor på 166 hk, och att det ska ha varit en tillfällig grej, åtminstone i Sverige. Ingen aning varför den var tillfällig t ex. Var det problem?

Tacksam för information.

Hälsningar, Michael

Uppdaterat: 2011-07-04 14:49

Kommentarer

Nu har jag hittat. En modell som inte var avsedd för svenska marknaden, men som såldes hör efter Finanskrisen, då de inte kunde säljas på andra ställen.
Delvis, men inte riktigt, utrustning som en Executive.

Uppdaterat: 2011-07-07 15:12

Har inte riktigt koll på detta med utrustningen i Hondan men i övrigt kan jag säga av mina erfarenheter som Personbilstekniker att det är en vettig bil att äga och även kvalitétsmässigt, så köp den eller en Toyota Rav-4 som är ännu ett snäpp bättre i det avseendet för bättre bilar att äga i den klassen än dessa två hittar du förmodligen inte och det finns betydligt sämre bilar i klassen.

Uppdaterat: 2011-07-07 20:49