Vi Bilägares forum

BMW 320D TOURING XDRIVE A 2009 5500 mil

BMW 320D TOURING XDRIVE A 2009 5500 mil

Har en BMW 320D TOURING XDRIVE A 2009 som gått 5500 mil, den började låta illa på tomgång. Jag lämmnade in bilen på en bmw verksdad, där har dom bytt vevaxeln, balansaxlar alla drev samt kamkedja utfört på grund av obalans och oljud. Sen när dom satte tillbaka motorn och startade bilen så var det ett annat oljud från från bilen, det kom från automatlådan. Det var spån i automatlådan, så nu är den också bytt. Är det vanligt att automatlåderna på bwm inte håller bättre? det känns inte som en premiumbil längre. Jag menade att det här måste ha varit fel som funnits från början på bilen och att BMW Swerige skulle stå för självrisken som goodwill men fick inget gensvar för det. Känns inte som BMW SWERIGE är rädd om kunderna.

Uppdaterat: 2012-01-02 16:27

Kommentarer

Hade du även antytt på ett "handhavande-fel" om detta vore en 2-3år gamal automatväxlad Lexus som gått 5500mil Jes?
Självklart borde Bmw stå för detta när bilen är såpass ny då det ganska uppenbart rör sig om något/några slags fabrikationsfel, det är väldigt uselt agerat i mina ögon men tur att kunden åtminstonde "bara" behöver stå för självrisken på maskinskadeförsäkringen hos sitt försäkringsbolag, desto tråkigare för försäkringsbolaget dock.
Håller med om att denna tråd väl inte riktigt är rätt placerad i forumet?
-Nu ska jag fortsätta umgås med familjen så God förtsättning på er alla, även dig Jes! :)

Uppdaterat: 2011-12-25 23:00

Hur kan det vara handhavandefel? den har varit på service som den ska. Jag vet inte vad jag skulle ha kunnat gjort annorlunda.

God Fortsättning till alla

Uppdaterat: 2011-12-26 11:53