Vi har en audi a6 en 2000 årsmodell.
Nu är det kamremsbyte strax på bilen och den har rullat 22000 mil.
Även dämpare bak behöver bytas kostar ca 2000 kr de kan jag byta själv.
Fått pris på två ställen 8000 respektive 9800 för kamremsbytet med delar.
frågan är är det värt att lägga pengar på bilen?
Vi har blivet bjudna allt från 15000-25000 i byte till en nyare bil.
Vad hade ni gjort? känns sådär att lägga 10000 på en bil som knappt är värd det.
Kommentarer
Byt dämpare och skit i kamremsbytet, den kanske går flera år ändå och skrota den om kamremmen smäller.
Alternativt byt in den utan att åtgärda något.
Haha! Till Volvo 240 kostar en kamrem, spännrulle med byte hos svartjobbpelle 700 spänn om jag minns rätt. Ändå gör det inget på den motorn om den går av pga dess smarta konstruktion. (Dotterns pojkvän hade nyligen a-traktorn inne för byte av rem.)
Märkesverkstad är dyrare men 9 000 ska du inte gå på. Tänk så mycket det är jämfört med byte på andra automobiler. Kolla gärna mindre verkstäder.
Köp en nyare TOYOTA. De finns med kamkedja.
Här har Uno rätt och fel, alla 240 klarar inte kamremsbrott, en del blir det sallad av motorn.
Men i ditt fall skulle jag som Uno skriver lämna den till en liten garageverkstad som har gott rykte.
Jag minns en Megane där det var dags för rembyte och Reimes ville ha 12000:- för bytet.
Kalle i kröken bytte för 2900:-!
Formulerade mig fel, tack för påpekandet. :)
Jag skulle byta bil, en nyare bil kommer inte bli dyrare att äga eftersom du inte behöver fixa så mkt som en gamling.
köp en gammal Toyota. Eller nyare. Billig att äga och går inte sönder. Nyare bil än 2000 är dyra delar mm i regel...
Jo, fanns stötstångsmotor (B20A) som lägreprisalternativ i de allra första årsmodellerna av 240.
Fick tag i en kille som bytte remmen för 5000kr så nu får den rulla ett litet tag till.
An inconsistent performer for England in the past, he has clearly benefited from
Coach Outlet Online
spells in the Indian Premier League and Aussie Big Bash and come back with a game based around clean, straight hitting.
Coach Factory Online
The Sussex all-rounder smashed six sixes and eight fours in 55 balls as he amassed his highest score in 79 limited-overs matches for England,
Coach Outlet Online
missing out on a century by one run when he could only collect two from the last ball of the innings.
Coach Factory Online
Wright entered the fray with England in a pickle after Craig Kieswetter played on from the last
Coach Outlet Store
ball of a maiden first over from Shapoor Zadran. He began slowly, but his innings took off in the fifth over as he
Gucci Belts
drilled Shapoor for a straight four and a six after Hales had got England going with consecutive boundaries. "The tournament is going OK, but what we need is
Louis Vuitton Belts
a really cracking game where no-one knows the result with four balls to go. Not many of the big teams have played each other yet. What may hearten
Louis Vuitton Belts
England is not the 196 runs, but those two brilliant pieces of fielding by Buttler and Bairstow. Those were the two pieces of cricket where you'd think 'not many
Coach Factory Outlet
other teams could have done that'" The duo added 69 for the second wicket before Hales was run out backing up when bowler Karim Sadiq diverted Wright's
Coach Factory Outlet Online
drive onto the non-striker's stumps. Morgan kept up the momentum with a
Coach Bags Outlet
breezy 27 and Buttler bashed 15 off seven balls before he was trapped lbw by Izatullah Dawlatzai.
Coach Factory Outlet Online
Bairstow bludgeoned his first ball into the stands and Wright
Coach Outlet Store
smashed poor Izatullah for three sixes in a row to surge into
Louis Vuitton Bags
the nineties. Bairstow was out for 12 in the last over, leaving Wright to
Coach Outlet
face the last ball on 97. A low full toss was heaved away to leg but when the wide long-on
Coach Outlet Online
fielder did his job Wright had to settle for two, and 99 not out.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.