Ska köpa en dieselbil. Men vad är bäst när man drar mycket hästsläp?
Manuell lr diesel?
Vet att skatten är högra på en automatare o att det drar lite mer.
Att köra manuell är ju roligare på många sätt men ska du dra tex hästfinka så är ju en automat smidigare för så behöver du ju inte tänka så mycket eftersom lådan sköter allt växlande... Men visst nog drar en automat mera dock inte lika stor skillnad som förr...
Det beror väl lite på vad det är för bil. Är det en MB E-klasse så skulle jag välja automat. Är det en VW Golf så skulle jag välja manuell.
Uppdaterat: 2013-02-22 13:44
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar... har aldrig ägt en SAAB.
Det perfekta förvaringsfodralet/boxen för 2.5" och 3.5" hårddiskar: http://deltaco.elektronikfreak.com
Kommentarer
Manuell utan tvekan.
Manuell utan tvekan.
oki tackar =)
Att köra manuell är ju roligare på många sätt men ska du dra tex hästfinka så är ju en automat smidigare för så behöver du ju inte tänka så mycket eftersom lådan sköter allt växlande... Men visst nog drar en automat mera dock inte lika stor skillnad som förr...
Automat utan tvekan.
Automat. Den ger den bästa och ryckfriaste körningen, med jämn acceleration vilket förstås är viktigt när man kör häst.
Jag har själv kört häst och upplevt fördelarna med automat.
Extra bra är det med automat ihop med diesel.
Skillnaden i förbrukning är försumbar med dagens växellådor.
Automat absolut.
Jag avskyr diesel ihop med automat, det är ett evigt ryckande i spaken med det snäva användbara varvtalsområdet.
Det är skillnad med en varvvillig bensinmotor, den kan vara kul med manuell låda, men den är ju inte det bästa att dra hästsläp med förstås.
Nu fick du väl till det galet ändå... ;-)
Japp, helt riktigt, måste ha varit någon form av det vanliga hjärnsläppet :oD
Det beror väl lite på vad det är för bil. Är det en MB E-klasse så skulle jag välja automat. Är det en VW Golf så skulle jag välja manuell.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.