Hej !
Någon som vet var jag kan hitta ett schema för säkringarna till min Polo TDI 2012 ?
I användarmanualen finns den inte, VW hänvisar till att många modeller görs och samma handbok används, därför kan de inte lägga ut ett schema.
Min fläkt går bara på steg 4 (max).
översikt säkringar VW Polo TDI
Uppdaterat: 2013-07-29 07:52
Kommentarer
Brukar det inte vara fläktmotståndet som har givit upp när fläkten bara fungerar vid full spänning från fläktreglaget..
http://www.bildelsbasen.se/?index=default&link=item&post_id=24454296
Nej har säkringen gått så går inte fläkten i någon hastighet alls.
Har du köpt bilen helt utan garantier?
Annars på en 2012 års modell, då är det väl inte ditt problem.
På min förra Focus 2007 lyckades jag få kortis på cigg-tändaruttaget (jag som klantade mig) men det schema som fanns i handboken visade sig inte stämma. Åkte till Ford men det enda svaret var att så kunde det vara - och dom hade inget schema att lämna ut. Dock tog dom sig omaket (?!) att titta i sin lilla dator och lyckades den vägen identifiera vilken säkring det var så jag kunde sen byta den. Det satt ju en mängd säkringar och dessutom på 2 paneler så att mäta sig igenom alla var inte nåt bra alternativ... Det var enklare på gamla engelska bilar - där kunde det ofta vara bara 2 kraftiga glasrörs-säkringar och då var det rätt enkelt att identifiera vilken som var trasig...:)
Hej, vad berodde detta fel på? Jag har samma fel på min polo TDI från 2010! Mvh
Vanligtvis oavsett bil är det fläktmotståndet som gått sönder om fläkten bara går på max.
Det brukar man hitta bakom handskfacket, det sitter monterat i luftkanalen för att få kylning, hittar du nått som sitter med nån skruv el 2, och några kablar på.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.