Vi Bilägares forum

UNIK BIL!!! Nya Auris hybridkombi UNIK BIL!!!

UNIK BIL!!! Nya Auris hybridkombi UNIK BIL!!!

Någon mer som provkört? Era åsikter?

Uppdaterat: 2013-09-01 08:44

Kommentarer

Unikt ful inredning, annars helt ok.

Uppdaterat: 2013-09-01 10:46

En kvinna som jag arbetar med är sambo med en mekaniker på Toyota i Karlstad.
Denna sambo fick en Auris kombi för några veckor sedan så jag har haft möjlighet att studera denna...........skapelse.
Den imponerar inte direkt designmässigt, vare sig utvändigt eller invändigt. Enligt kvinnan är den fin att köra men jag skulle aldrig sätta mig i den.

Uppdaterat: 2013-09-01 15:11

Lågt till taket, känns även för mej som är 175 cm lång. Svårt för mej att hitta en bra sittställning men väljer man Hybrid så kan man åtminstone glömma problemen med kopplingpedalen. Körbarheten blivit enormt mycket bättre, känslan helt ok fastän styrningen är väldigt lätt i låg fart, i högre fart riktigt ok. Fjädringskomforten enligt mej bättre än nya Golf men kan bero på däck och motorval men inte illa i varje fall. :)

Uppdaterat: 2013-09-01 18:56

Den är ny men saknar ändå de säkerhetssystem som bl a Golfen har - t ex autobroms och adaptiv farthållare. Märkligt att många nya bilar från Japan/Korea inte utrustas med dessa hjälpmedel. Nya Mazda 3 är väl undantaget hittills såvitt jag förstått. Sen ser den ju tyvärr inte så kul ut på instrumentbrädan men f ö verkar väl inredningen OK såvitt jag kunde bedöma. Men att man inte kan utrusta hybriden med dragkrok gör tyvärr att den går bort helt.

Uppdaterat: 2013-09-02 07:16