Hej!
Jag tänker byta min bensin driven Volvo till diesel.
Senaste tiden läser jag att folk har mycket problem med partikel-filter bla. i Volvo bilar.
Har någon mer erfarenhet av detta och vad tänker Ni, är det värt att byta särskilt om man inte kör mer en 1500 mil/år.
Mvh
FuNe
Partikelfilter
Uppdaterat: 2013-01-19 14:58
Kommentarer
Tack!
Ja tittade på prislistan till Volvo V40 Cross Country. Den med D2 motorn är billigare en
minsta bensin T4 och D3 är samma pris som T4.
Men enligt din profil har du redan en Volvo xc40?
Tänkte just på samma sak som Rustan... Men ett råd det lönar sig inte för dig när du inte kör så mycket! Håll dig till bensinare...
Jag har en liten diesel också fastän vi inte kör så mycket med den. Gillar vridmomenten i dieseln (1.6). Partikelfiltern tycks fungera bra (märker nog av den när den startar och slutar om man vet hur man känner av det).
Nej,jag har en S60 och tänker köpa en Volvo V40 Cross Country!
Men som jag ser nu det ska bli en T4 bensin.
"Mina fordon: Volvo S60, Mercedes B-klass, Volvo XC40" (Din profil)
Är det att beteckna som "vill ha" eller "har"? Jag har synnerligen svårt att tro att någon har dessa tre bilar. Samtidigt.
Normalt,men kanske jag har inte förstört rätt : "Mitt fordon 2 - som jag äger eller är intresserad av, Mitt fordon 3 - som jag äger eller är intresserad av..."
har en focus diesel 1,6 närmer mig 12000.mil behöver jag byte partikelfilter.? har påfylt eolysvädske.
er der nogon som har haft problem.
kan man selv avläse tryckändring .
Ja, med scanverktyg. Vad Ford använder har jag ingen aning om. Bilen kommer dock varna om filtret behöver bytas eftersom det hela tiden övervakas.
Man kör vad man känner för. Att säga att man måste köra X antal mil per år för att motivera Y bil är bara fånigt.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.