Det ser ut som jag får rätt i min spådom att den kommer att sälja dåligt, tittar man på blocket så ligger det 132st till salu där, det är väl nästan alla som kommit till Sverige...
Omgående leverans om man så säger.
Nya Mazda 6 för dyr
Uppdaterat: 2013-03-24 18:53
Kommentarer
Har inte direkt sett nån som sänkt priset heller...
Någon som har köpt bilen som har fått ett 'bra' pris ?
Skriv gärna vilken version, vad ni fått med för tillbehör & gärna ord. listpris.
Hade varit fin info. :)
mvh
För dyr? Nej tror inte det är där skon klämmer.... Handlar nog om intresset hos folk, i Sverige så köar inte folk att köpa en Mazda sen om deras produkter blivit bättre spelar nog ingen roll.... Svenskar är ju ganska så enkelspåriga!
Med rätt pris så säljer den nog lättare så gissningsvis anses nog priset alltför högt - vilket inte är helt ovanligt med nyintroducerade bilar. Det brukar justera sig med tiden...:)
Billigaste automatväxlade bensinare kostar 275000:-, det är VÄLDIGT dyrt jämfört med andra, man får en del utrustning men det är ändå väldigt mycket pengar för en bil som har ganska dåligt andrahandsvärde (har haft tre st Mazda 6).
Jag bytte den 34 månader gammal pga rost i tre dörrar (kittningen), annars bra bil, jag hade inga fel (det var en 2008).
Jag hade automatväxlad 2,0 och den gick i stort sett aldrig att köra under 0,65-0,70 och på vintern kom jag upp i 1,5l/mil i stadskörning.
Jag gav ca 235000:- om jag minns rätt för halvkombin med metallic och det ingick tre års fri service, den byttes in efter ca 5500 mil till ett värde av 130000:-
Service ingick i den senaste som sagt men tidigare var det relativt billigt, jag betalade för de tidigare ca 1800:- för 2000 mil och 2700:- för 4000 mils service.
Allt är relativt, det är ju inte uruselt andrahandsvärde men inte heller ngt av det bättre (jag har varit van vid Toyota som haft extremt bra andrahandsvärde). Den första Mazda 6:an hade betydligt bättre värde då jag tappade runt 70000:- på tre år, sedan försämrades Mazdas rykte (rost buller) vilket lett till allt större värdefall tyvärr.
Jag har själv beställt en mazda 2.2 Diesel 175 hp "optimum" Wagon, leverans i april nån gång.
Då har jag ägt 3 Generationer.
Nöjd med dom 2 tidigare, Dock en hel del rost på 2005:an
den jag kör nu är bränslesnål och kul att köra.
Mazda 6 2.3 Sedan (166hk) -2005
Mazda 2.2 "Takara" Edition 163 HP -2011
Mazda 2.2 Diesel 175 hp "optimum" Wagon, -2013
Jag har faktiskt aldrig ägt någon Mazda, dock står deras nya suv på provkörningslistan. Jag har inga stora förhoppningar utan den är mest med för att fylla ut listan.
Kan någon upplysa en ovetande vad som är speciellt med märket? Kanske blir jag positivt överraskad efter provkörningen.
Sådär då kom första sänkningen, Eklunds bil i Göteborg sänker priset 25000:- och skickar med tillbehör på 10000:- också.
Jag gissar på att det blir en sänkning till på 10000-20000:- innan den har rätt pris.
http://www.eklundsbil.se/default.asp?viewset=1&on=Erbjudanden&initid=222&heading=Erbjudanden&mainpage=templates/02.asp?sida=182
Tack för infon junkers , även inkl Metallic. Kombi eller sedan. Hoppas på en sänkning på cx-5an också :-)
Siffrorna pekar åt ett helt annat håll
"Registreringssiffrorna för nya personbilar pekar fortfarande neråt i Sverige, hittills i år, januari-mars, med 17,50 procent. För Mazda däremot är det uppåt – plus 48,56 procent.
- Det känns utomordentligt glädjande, säger Klaus Oest, VD Mazda Motor Sverige. Vi har arbetet en längre tid med att utveckla vårt nät av återförsäljare och detta verkar nu ge resultat i försäljningssiffrorna.
- Samtidigt har vi fått nya bilmodeller med helt ny Skyactiv-teknik som har rönt stor uppmärksamhet både i media och hos våra kunder. Mazdas nya generation bilar, som den kompakta crossovern CX-5 och den stora familjebilen Mazda6, är en annan orsak till att våra registreringssiffror fortsätter att öka, säger Klaus Oest.
- Och ännu bättre hade siffrorna kunnat vara. Men trots att det nu gått ett år sedan introduktionen av CX-5, har vi tyvärr fortfarande leveranstider eftersom produktionen inte räcker till för efterfrågan"
" Vi har arbetet en längre tid med att utveckla vårt nät av återförsäljare och detta verkar nu ge resultat i försäljningssiffrorna." Tja, vad ska han säga? Men man bör ha i åtanke att Mazda under jan-mars 2011 sålde 5% fler bilar än under samma period i år. Detta visar att 2012 var ett riktigt dåligt år - det är lätt att öka i % från en mycket låg nivå; i detta fallet (2012 till 2013) från 523 bilar till 777 bilar. Marknadsandelen för märket är f.ö. 1,38%. Bara BC och Suzuki har lägre marknadsandel.
jojo, man köper inte mazda om man vill vara en i mängden, Då köper man audi eller bmw.
purusam; det var sant som det var sagt;-)
Nu är det ju så här att många av de registrerade bilarna i mars av Mazda 6 är demobilar för den nya sedanmodellen, dvs de är inte sålda till kund.
Toyota har även registrerat en herrans massa Avensis hos handlarna som sedan säljs med gigantiska rabatter som "begagnade" med 5-100 mil på mätaren fast de är nya.
Nya Demobilar i mars?
Är du säker på det?
Hur kan det komma sig att det blev så sent med demobilarna?
Där jag varit och prockört har dom haft demo mazda 6 länge. Dock ligger dieslarna efter.
Spelar inte så stor roll igenterligen då det är en "såld" bil oavsett vem som står som ägare.
Kombi har de haft länge, jag skrev sedan.
Det är väl en vansinnig skillnad om en bil är såld till handlaren elller till kund...
junkers, nä det är ingen skillnad om bilen är såld till konsument eller handlare. Inte för statistiken;-) Men har man beställt eller köpt en Mazda kan det ju inte skada att försöka bättra på andrahandsvärdet;-D
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.