Vi Bilägares forum

Bil me 3 separata baksäten

Bil me 3 separata baksäten

Hej! jag letar efter en bil med 3 separata säten i bak för att få plats med våra bilbarnstolar.

Krav:
Den ska vara relativt snygg
Inte se ut som en minibuss
Den ska vara från 2010 eller nyare
den ska ha 3 separata baksäten
den ska vara så billig som möjigt
Stort plus om den har lcd display i fram

Har kollat på kia carens som är på kampanj nu men 189 000 kr är lite mycket för oss..

Uppdaterat: 2014-02-27 18:53

Kommentarer

Köp ingen bil.
Ta bussen eller tåget.

Uppdaterat: 2014-02-27 20:03
Lås inga trådar.

Tack det var väldigt hjälpsamt

Uppdaterat: 2014-02-27 20:10

Tre separata säten bak, då blir det nog en minibuss! Kommer inte på någon personbil som har det!

Uppdaterat: 2014-02-27 21:12

Jag är nog inne på Leifs linje.....

Uppdaterat: 2014-02-27 21:19
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

3mamma,
Du får nog snällt gå upp till minibuss om du skall ha tre lika stora säten så du får plats med flera bilbarnstolar. Bilbarnstolar är bredare än man tror och att ställa två på säten sidan om varandra kräver breda säten med visst avstånd mellan dem.

Mitt förslag är att gå upp i storlek till t.ex. VW Sharan, Ford Galaxy eller S-max eller Seat Alhambra och leta bland bilar från 2010 och 2011 så kan du nog hitta något.

Oavsett vad - testa på riktigt att sätta in alla bilbarnsstolarna vid provkörning när du tror du hittat något - tro inte att det kommer att gå bara för att det är tre separata säten i bredd. Inre dörrhandtag, hjulhus, etc. stjäl mycket plats som är lätt att underskatta.

Uppdaterat: 2014-02-27 22:28

Något man bör tänka på när man lyfter in barn till barnstolar i bilen är att en hög bil underlättar inlyftandet då man kan stå rak i ryggen jämfört med låga bilar där man får stå med böjd rygg, och gärna skjutdörrar så att man kan stå bekvämt i en stor dörröppning och slipper trängas med dörren i trånga parkeringar samtidigt som man försöker lyfta in eller ut barnen.ä

Uppdaterat: 2014-02-27 23:18
Elbil2

ok ska åka ocj kolla lote idag på en chevriolet orlando som var väldigt bred i bak och en kia carens, kanske en SUV har lite större baksäte..?

Uppdaterat: 2014-02-28 10:43

Vet inte om Fiat multipla görs längre, men den var ju väldigt bred och hade 3 säten fram om jag inte missminner mig.
Kan man trycka in 3 pers fram bör man ju kunna trycka in 3 pers bak...
Väldigt udda design dock men gjordes fram till 2010, vet dock inte om sverige tog in dessa bilar ända fram tills dess.

Uppdaterat: 2014-02-28 12:01
– Har du sett den nya filmen om lastbilar? – Nä, men jag har sett trailern.

Hyundai H-1 Kombi är bilen för dig. Vacker som en vårmorgon. Stor och rymlig, bränslesnål och otroligt driftsäker. Har inga nackdelar. Jag skulle ta med mig min i sängen om det gick. Mitt livs kärlek, hustrun får ursäkta och ungarna har jag tröttnat på länge sedan.

Uppdaterat: 2014-02-28 12:14