28 grader kallt i Ljusnedal i kväll. Jag tror att vi kan få problem med en del dieselbilar på fredag morgon om det inte blir lite mildare.
I morse startade Polon med ett nödrop i minus 23. Fotobilen Nissan Navara var helt död och gick igång först med hjälp av startkablar och batteriassistens från Peugeot 3008.
Även om dieselbilarna är lite mera trögstartade i sträng kyla så har åtminstone de två lite större dieslarna i teststallet imponerande bra kupévärme när de väl är varmkörda.
Jag har mest åkt Skoda Yeti i dag och utetemperaturen har pendlat mellan 23 och 26 minusgrader. Inne i kupén har jag haft tempen inställd på 20 grader och det har varit riktigt behagligt.
Micke Schultz har liknande erfarenheter från Peugeot 3008 medan Tommy Wahlström i Kia Venga inte fick tillräckligt varmt trots att han satte på maxvärme.
I morse startade Polon med ett nödrop i minus 23. Fotobilen Nissan Navara var helt död och gick igång först med hjälp av startkablar och batteriassistens från Peugeot 3008.
Även om dieselbilarna är lite mera trögstartade i sträng kyla så har åtminstone de två lite större dieslarna i teststallet imponerande bra kupévärme när de väl är varmkörda.
Jag har mest åkt Skoda Yeti i dag och utetemperaturen har pendlat mellan 23 och 26 minusgrader. Inne i kupén har jag haft tempen inställd på 20 grader och det har varit riktigt behagligt.
Micke Schultz har liknande erfarenheter från Peugeot 3008 medan Tommy Wahlström i Kia Venga inte fick tillräckligt varmt trots att han satte på maxvärme.