"Kom upp i 152 km/tim i toppfart. Att vråla fram i sådan hastighet är dock inte särskilt komfortabelt med den här bilen, 110-120 km/tim känns som en betydligt mera anpassad fart."
Jag skrev visst vägunderhållning tidigare när jag menade vägunderhåll…det blev uppenbarligen på sitt sätt underhållande!
Nå, nu har vi svängt av A1 vid Ascheberg för att få lite vila från Autobahn-stressen och för att äta en schnitzel i. restaurang Hoche Luchts biergarten. Kanske inte så lämplig lunchmat i 37 graders hetta.
Innan dess lyckades jag dock med ett par-tre fullfartsprov. Det första slutade på 156 km/tim enligt GPS (160 på mätaren) men då hade vi lite medlut så det var fusk. En mera realistisk mätning skedde på en plan del av Autobahn och då kom jag upp i 152 km/tim i toppfart. Det tog dock avsevärd tid att nå dit så vi säger väl att den 20 år gamla Pegan toppar 150 jämnt.
Att vråla fram i sådan hastighet är dock inte särskilt komfortabelt med den här bilen, 110-120 km/tim känns som en betydligt mera anpassad fart.
Till de som undrat över bromstestet som slutade på 56 meter (100-0) så vill jag säga att testutrustningen mäter från det ögonblick när föraren trycker foten på bromspedalen,
60 mil kvar till Eiffeltornet.
KLICKA HÄR FÃ-R ATT LÄSA SAMTLIGA INLÄGG
Nå, nu har vi svängt av A1 vid Ascheberg för att få lite vila från Autobahn-stressen och för att äta en schnitzel i. restaurang Hoche Luchts biergarten. Kanske inte så lämplig lunchmat i 37 graders hetta.
Innan dess lyckades jag dock med ett par-tre fullfartsprov. Det första slutade på 156 km/tim enligt GPS (160 på mätaren) men då hade vi lite medlut så det var fusk. En mera realistisk mätning skedde på en plan del av Autobahn och då kom jag upp i 152 km/tim i toppfart. Det tog dock avsevärd tid att nå dit så vi säger väl att den 20 år gamla Pegan toppar 150 jämnt.
Att vråla fram i sådan hastighet är dock inte särskilt komfortabelt med den här bilen, 110-120 km/tim känns som en betydligt mera anpassad fart.
Till de som undrat över bromstestet som slutade på 56 meter (100-0) så vill jag säga att testutrustningen mäter från det ögonblick när föraren trycker foten på bromspedalen,
60 mil kvar till Eiffeltornet.
KLICKA HÄR FÃ-R ATT LÄSA SAMTLIGA INLÄGG