Jag var ner en sväng till Bilcenter i Nyköping i morse. Vår Opel Astra träffades av en bult på huven för några veckor sen i Frankrike och plåtskadan skulle besiktigas.
Vi behöver dessbättre inte byta huv; gropen i motorhuven går att fixa.
Opel Astra går under namnet Opel Asbra hos delar av redaktionen. Och visst, det är en riktigt bra bil på många sätt. 1,4-liters turbomotor, 140 hästar, sexväxlad, bra stolar, fina köregenskaper, fräck design - och vårt exemplar har dessutom alla tänkbara elektronikfinesser.
Men den gamla sanningen att ju fler finesser - desto större felrisk, är på väg att besannas.
På väg hem från Nyköping fick displayen frispel och började oupphörligt att växla mellan att visa vägmätare/tripp, gällande hastighetsgräns och "Kurvljus ur funktion", "Ljuslängdsreglering ur funktion". Rena flipperspelet.
Samma sak hände för övrigt med den låne-Astra som vi körde med i vintras i väntan på att vi skulle få vår egen levererad.
Elektronik är nog bra - när allt funkar som det ska. Annars är det bara en källa till irritation.