Tankstopp i Tönnebro, fem mil norr om Gävle. 22 kvar till Stockholm. Det börjar bli lite segt.
Men det är inget mot hur det kändes några mil söder och norr om Njutånger. Två breda transporter samlade ihop lååånga köer när det gick i mellan 30 och 50 km/tim. Motorvägen ett par mil norr om Söderhamn löste upp proppen.
Det är mycket tung trafik på E4:an och en del långtradarförare verkar gilla att smycka sina fordon med lampor.
Jag hör inte till dem som irriteras av mötande bilar som har både halvljus och dimljus på. Det är olagligt, visst, men det är inget som stör min bilkörning.
Men långtradare som ser ut som rullande tivolin kan verkligen påverka koncentrationen på vägen. Framför allt när man ligger bakom och ska om på en trång omkörningsfil.
Finns det inte någon lag som reglerar hur många röda lampor som får finnas bakpå ett långtradarsläp, hur många gula lampor som är tillåtna på sidorna och hur många vita som får sitta fram?
Jag menar, föraren ser ju inte dom själv. Så vad är vitsen?