Det visas många bilar för oss journalister på salongen i Genéve men en del är också lite hemliga och demonstreras bara för besökare med lite speciella krav. Jag har fått komma in i BMW:s stängda rum. Där står en väldig, svart 7-serie med utsökt ljus skinninredning.
När man tittar närmare på den, ser sidorutorna lite mystiska ut; de är stora utåt, men inåt är de betydligt mindre, omgärdade av kraftiga, svarta ramar. Jag öppnade sidodörren och den var tung. Förklaringen fick jag när en BMW-man hissade ned rutorna. De är sex centimeter tjocka! Genom sådana glas tittar många av världens höjdare ut på oss vanliga dödliga.
BMW bygger sina egna säkerhetsbilar. 7-serien är rena pansarvagnen. Karossen är förstärkt med nio millimeter tjock stålplåt och står emot grov ammunition. Det är 1,5 ton förstärkningar i bilen. Den väger 4200 kilo.
Exakt hur 7-serien är förstärkt är förstås hemligt. Men den klarar lätt en direktträff från en handgranat och står pall för en attack från en självmordsbombare med fem kilo sprängmedel runt magen.
BMW gör bilar i tre säkerhetsnivåer. Enklaste nivån har bara två centimeters pansarglas i rutorna och klarar skott från de flesta vanliga pistoler och gevär. Sådana bilar är särskilt populära i Mexiko.
Hur många bepansrade bilar som BMW tillverkar och vilka som köper är förstås hemligt, liksom vad bilarna kan prestera i fart och acceleration. En vanlig 760i med sexliters V12:a på 544 hk drar till 100 km/tim på 4,6 sek och toppar 250 km/tim. Om samma siffror gäller för säkerhetsbilen berättar ingen. Men du kan vara säker på att VIP:arna i baksätet kan få åka fort om det kniper.