Tror ni Volvo skulle överleva länge om de producerade bilar ena dagen, och sedan skänkte bort dem nästa dag?
Det är ungefär så illa det har fungerat i mediabranschen under en längre tid. Tidningsdöden breder ut sig och som inbiten printmänniska känns det alldeles förskräckligt. Nu ska vi inte måla f-n på väggen, men att läget är bekymmersamt är vi nog alla ense om.
Jag skriver det här med anledning av jag i en blogg förra veckan om förregistreringar och krav på garantistart vid kundleverans hänvisade till papperstidningen och därmed från vissa håll ansågs ha undanhållit väsentlig information för alla gratisläsare på webben.
Då kommer vi åter in på den affärsmässiga biten. Vi Bilägare kan inte heller producera varor, och sedan bara skänka bort dem. Det fördjupade materialet och mycket mer finns i papperstidningen, och det får våra betalande prenumeranter och lösnummerköparna först ta del av, eller om man hellre väljer att köpa hela Vi Bilägare i digital form. Om ni vill att vi ska fortsätta att existera - köp tidningen!
Men besök oss också självklart på webben. Här kommer de allmänna nyheterna snabbare fram, här finns bloggarna och här byggs den dagsaktuella debatten upp. Webb och papperstidning ska komplettera varandra, det är så det är tänkt. Det ena ska inte utesluta det andra.