Volvo brukar vara bra på goodwill, men det finns uppenbarligen gränser. Nyligen fick jag kontakt med Lennart Willander i Arlöv som kört Volvo sedan 1970-talet. Aldrig tidigare har han råkat ut för spruckna säten, men nu har det hänt, både på förar- och passagerarstolen, på en Volvo V70 av årsmodell -08.
Lennart hävdar att det definitivt inte handlar om misskötsel, utan påvisar dålig kvalitet. Och det är klart, så här ska inte Volvo-stolarna se ut efter sex års brukande.
Så här långt har Volvo visat kalla handen och tipsat om att överdragsklädsel är ett alternativ för att komma undan kostnaden att byta båda stolarna. Volvo har förstås all rätt i i världen att nobba kunden, men att mötas på halva vägen, i det som bilbranschen benämner kostnadsdeltagande, borde vara rimligt. Det här handlar ju trots allt om en trogen kund.
Diskutera: Har du råkat ut för något liknande?