Aston Martin DB11.
Den brittiska lyxbilen bär många likheter med filmstjärnan DB10.
Efter många månaders hemlighetsmakeri drar Aston Martin nu skynket av ersättaren till DB9. V12-motorn i DB11 har en nyutvecklad dubbelturbo. Volymen är 5,2 liter och antalet kusar är 600. Toppfart är 322 kilometer i timmen.
Från stillastående till en hastighet på 100 kilometer i timmen tar 3,9 sekunder. Den bakhjulsdrivna coupén är byggd på aluminiumstruktur och har en åttastegad automatlåda från ZF. Med den adaptiva fjädringen och styrningen kan föraren välja mellan körlägena GT, Sport och Sport Plus.
På insidan sitter en 12-tums skärm som kan styras från en kontroll i mittkonsolen. Med Isofix-fästen för barnstolar i baksätet blir bilen till och med lite praktisk.
Till utseendet påminner bilen om DB10, en specialframtagen bil för Bondfilmen ”Spectre”, som nyligen såldes för nära 30 miljoner kronor.
Utgångspriset på DB11 är motsvarande 1,9 miljoner kronor. De första bilarna levereras under fjärde kvartalet i år.
Diskutera: Vad tycker du om Aston Martin DB11?
Från stillastående till en hastighet på 100 kilometer i timmen tar 3,9 sekunder. Den bakhjulsdrivna coupén är byggd på aluminiumstruktur och har en åttastegad automatlåda från ZF. Med den adaptiva fjädringen och styrningen kan föraren välja mellan körlägena GT, Sport och Sport Plus.
På insidan sitter en 12-tums skärm som kan styras från en kontroll i mittkonsolen. Med Isofix-fästen för barnstolar i baksätet blir bilen till och med lite praktisk.
Till utseendet påminner bilen om DB10, en specialframtagen bil för Bondfilmen ”Spectre”, som nyligen såldes för nära 30 miljoner kronor.
Utgångspriset på DB11 är motsvarande 1,9 miljoner kronor. De första bilarna levereras under fjärde kvartalet i år.
Diskutera: Vad tycker du om Aston Martin DB11?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Otroligt vacker bil, rena fina linjer och denna kan man verkligen kalla för sport.
Nu behöver man bara vinna lite på lotto innan beställning görs.
Fantastiskt snygg.
Designmässigt håller jag Aston högre än andra inom sportkategorin, inkl Ferrari.
Denna blev faktiskt vackrare än 10:an. Gillar att man behållit den uppdragna grillen al a Aston istället för den lägre som på 10:an.
Håller med Axa, Aston är för närvarande snyggaste sportbilen.
Som jag skrivit tidigare - när engelsmännen är som bäst, är de oslagbara. De lyckas förena svepande, sportiga linjer med elegans.
Vilken fantastiskt fin form!! engelsmännen verkar vara världsbäst på form av bilar i uberklassen men mycket sämre på form för låg och mellanklassen
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.