Maserati Levante 2017.
Tidigare har vi fått se exteriörbilder på Maseratisuven. Nu får vi även veta hur insidan ser ut, samt pris och motoralternativ.
Levante är namnet på en ostlig varm vind i medelhavsområdet som kan ändra sig från en lätt bris till kraftfull kuling på ett ögonblick, och detta ska spegla egenskaperna hos Maseratisuven, enligt pressmeddelandet.
De strömlinjeformade karossen ska göra att den får bästa aerodynamiska egenskaperna i klassen, med en luftmotståndskoefficient på 0.31.
De finns tre motoralternativ: Två bensinare och en diesel. Bensinmotorerna är treliters V6:or med dubbelturbo på antingen 350 eller 430 hästkrafter och dieseln är en sexcylindrig turbo på tre liter med 275 hästar under huven. Bilen är fyrhjulsdriven och styrs med en åttastegad automatlåda.
På insidan finns en 8,4-tums pekskärm som även kan styras från en kontroll i mittkonsolen. Förarstödssystem som finns tillgängliga är adaptiv farthållare, frontkollissionsvarnare, samt autobromssystem.
Priset på den Schweiziska marknaden, där suven med treudden i fronten redan nu kan beställas, är motsvarande 655 000 kronor.
Diskutera: Vad tycker du om Maserati Levante?
De strömlinjeformade karossen ska göra att den får bästa aerodynamiska egenskaperna i klassen, med en luftmotståndskoefficient på 0.31.
De finns tre motoralternativ: Två bensinare och en diesel. Bensinmotorerna är treliters V6:or med dubbelturbo på antingen 350 eller 430 hästkrafter och dieseln är en sexcylindrig turbo på tre liter med 275 hästar under huven. Bilen är fyrhjulsdriven och styrs med en åttastegad automatlåda.
På insidan finns en 8,4-tums pekskärm som även kan styras från en kontroll i mittkonsolen. Förarstödssystem som finns tillgängliga är adaptiv farthållare, frontkollissionsvarnare, samt autobromssystem.
Priset på den Schweiziska marknaden, där suven med treudden i fronten redan nu kan beställas, är motsvarande 655 000 kronor.
Diskutera: Vad tycker du om Maserati Levante?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
655tkr är absolut inte mycket för den här suv. Undrar bara om service pris, skatt och bränsleförbrukningen? Kan detta konkurrera mot XC90?
Hahaha, att den ens orkar ta fram en sådan här bil år 2016? Omodern redan när den tillverkats...
daem0n, den här är väl ändå i klassen över XC90?
Jag skulle inte ha något emot den i en mörkt röd metallic och med den röda skinninredningen.
En mycket elegant SUV. Håller helt med Brut33 och saabnisse.
Tycker tvärt om den ser rätt ful ut. Som en kineskopia på en Infiniti. Proportionerna med framaxeln så långt framför framdörrarnas kant och den långa motorhuven, de småfula plastbitarna i skärmkanterna a la BMW X4 och en bakdel från Lancer Sportback... Nej tack.
Men den var ju rätt vettigt prissatt. Och inredningen var fin. Alltid nåt. Nu vet jag inte hur stor den är men skulle välja XC90, F-pace, Cayenne, Macan etc långt framför detta missfoster.
Förhållandevis billig för att vara en Maserati men snygg?....näe.
stilig är bara förnamnet, och bra pris (för att vara Maserati).
och den som tycker denna är ful är antingen blind, avundsjuk eller ett troll
Betydligt fränare och mer elegant än BMW X6 är det första intrycket. Men en bil för den inte har något emot att tanka mycket och ofta får man anta med tanke på mycket mos i motorerna. Undrar bara om det finns tillräckligt många som vill betala för detta så bilen blir lönsam för Maserati?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.