Alfa Romeo Giulia.
Tidigare har vi sett Quadrifoglio. Nu visar Alfa Romeo även sedanen i standardutförandet.
Tidigare har Alfa Romeo presenterat toppversionen Quadrifoglio med en sexcylindrig 510 hästkrafter stark motor. På mässgolvet i Genève finns även övriga motoralternativ av Giulia som inkluderar både bensin- och dieseldrivna bilar.
Bensinmotorn är en rak, fyrcylindrig historia på två liter med turboladdning och direktinsprutning. Den har en effekt på 200 hästkrafter och 330 Newtonmeter och kommer med en åttastegad automatlåda. Utbudet kompletteras av två raka, fyrcylindriga turbodieslar på 2,2 liter med 150 hästkrafter och 380 Newtonmeter, respektive 180 hästkrafter och 450 Newtonmeter. Här är växellådan antingen åttastegad automat eller sexväxlad manuell. Bakhjulsdrift är standard och fyrhjulsdrift finns som tillval.
I standardutrustningen ingår kollisionsvarningssystem med autobroms och filhållningsassistent.
Några priser för grundutförandet Giulia finns inte än, men sedan tidigare vet vi att Quadrifoglio kommer att kosta 690 000 kronor hos svenska återförsäljare och bilen kan börja beställas i april.
Diskutera: Vad tycker du om Alfa Romeo Giulia i sitt grundutförande?
Bensinmotorn är en rak, fyrcylindrig historia på två liter med turboladdning och direktinsprutning. Den har en effekt på 200 hästkrafter och 330 Newtonmeter och kommer med en åttastegad automatlåda. Utbudet kompletteras av två raka, fyrcylindriga turbodieslar på 2,2 liter med 150 hästkrafter och 380 Newtonmeter, respektive 180 hästkrafter och 450 Newtonmeter. Här är växellådan antingen åttastegad automat eller sexväxlad manuell. Bakhjulsdrift är standard och fyrhjulsdrift finns som tillval.
I standardutrustningen ingår kollisionsvarningssystem med autobroms och filhållningsassistent.
Några priser för grundutförandet Giulia finns inte än, men sedan tidigare vet vi att Quadrifoglio kommer att kosta 690 000 kronor hos svenska återförsäljare och bilen kan börja beställas i april.
Diskutera: Vad tycker du om Alfa Romeo Giulia i sitt grundutförande?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Snygg men allt för lik en BMW eller Audi för att man ska reagera på bakpartiet, tyvärr inget jag skulle våga lägga pengar på
Jaså, de väljer att ha "vanliga" handtag på bakdörrarna. Ser väl ok ut. Hoppas att sätena är sköna och sittvänliga.
En av de snyggaste sedanerna, Hoppas den går att få med ljus inredning, jag avskyr svart.
Men det gäller att det blir lite fart på importör och återförsäljare för att inte enbart rena Alfistos ska hitta den här!
Riktigt snygg även i "klenare" utförande, kul! Ska bli kul se den i verkligheten även om jag inte än är i målgruppen, vill åka kombi en stund till.
Alfa har verkligen nå´t speciellt, en känsla många andra märken saknar. Provkörde Guilliettan för nå´t år sen när vi kikade andrabil men den föll tyvärr på ljudnivån, annars en riktigt charmig snygg golfklassare.
Hej Leif Larsson. Jag håller delvis med dig, men designmässig har dom satt det bakre handtaget för långt ner. I alla fall som det ser ut på bilden där man ser bilen snett framifrån . För övrigt snygg. Men som vanligt kanske för dyr. Och "kvalitén" ?
Precis som saabnisse skrev, för oss Alfistos är detta en grym bil. Har ägt Alfa bilar bakåt i tiden. De sitter kvar i ryggmärgen som trevliga upplevelser, finns det någon mer körglad bil? Synd bara att andrahandsvärdet inte är det bästa. Hoppas verkligen att Alfa får till det med återförsäljare så vi får se mer av den bil på gatorna.
FUCKING LOVLEY!!!! :D
https://www.youtube.com/watch?v=Trn7lB6I2Zg
Där har du en med ljus inredning nisse. Bara att beställa nu! Elegantare än QV och hoppas nu bara att den är lika bra på vägen som den är snygg. Då har FCA en, (väl behövd), vinnare.
Rålle, och det var ju också en läcker blå färg!
Då är väl köpekontraktet bara en ren formalitet då Nisse?
Själv ska jag boka en på Måndag. Efter att jag satt min tipsrad, vilket ju inte är helt garanterat med tanke på hur det gått hittills under en lång "tips-karriär" ;-) Nåja. efter första ägaren haft den ett par år så kanske...
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.