DS E-Tense är en elektrisk sportbil.
Konceptet E-Tense ska fånga känslan av fransk avantgarde.
I två år har nu DS stått på egna ben från Citroën. Nu har man bestämt sig för att sälla sig till den alltmer elektrifierade bilflottan och raden av elsportbilar. DS Automobiles bidrag i genren är designstudien E-Tense, en coupé med helelektrisk drivlina.
”Avantgarde” är ett ständigt återkommande ord i DS Automobiles pressmeddelanden och även i materialet till E-Tense gör man sitt yttersta för att poängtera märkets lyxambitioner:
”Genom att inkapsla märkets tekniska och stilistiska syn öppnar denna avantgardistiska skapelse vägen till framtiden med en förstklassig elektronisk drivlina”.
Litiumjonbatteriet under golvet har tillräcklig styrka för att få bilen att nå 31 mil i blandad körning.
402 hästkrafter och 516 Newtonmeter skickar iväg den 1800 kilo tunga bilen från 0-100 kilometer i timmen på fyra sekunder. Maxfart är 250 kilometer i timmen.
Istället för en bakruta förlitar sig E-Tense på att kameror ska bidra med bra sikt bakåt.
Diskutera: Borde DS E-Tense sättas i produktion?
”Avantgarde” är ett ständigt återkommande ord i DS Automobiles pressmeddelanden och även i materialet till E-Tense gör man sitt yttersta för att poängtera märkets lyxambitioner:
”Genom att inkapsla märkets tekniska och stilistiska syn öppnar denna avantgardistiska skapelse vägen till framtiden med en förstklassig elektronisk drivlina”.
Litiumjonbatteriet under golvet har tillräcklig styrka för att få bilen att nå 31 mil i blandad körning.
402 hästkrafter och 516 Newtonmeter skickar iväg den 1800 kilo tunga bilen från 0-100 kilometer i timmen på fyra sekunder. Maxfart är 250 kilometer i timmen.
Istället för en bakruta förlitar sig E-Tense på att kameror ska bidra med bra sikt bakåt.
Diskutera: Borde DS E-Tense sättas i produktion?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Verkligen en läcker bil men en sportvagn som väger 1.8 ton blir liksom fel.
Den vikten trollar man inte bort i snabba skarpa kurvor.
Varför kan inte rattarna få vara runda?
Varför har vi antika ratter överhuvudtaget? Helt onödigt och krockfarliga är dom fastän man har airbag i dom och under dom.
Undrar hur det är att tvätta en sån här bil med mycket veck och hålrum, men dom kanske används så ofta i vinterslask?
celef, naturligtvis används en sådan här inte i vinterslask, sådant trams är inte uppfunnet där den är avsedd att brukas.
Men det är ändå en läcker färg!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.