Opel Astra blev Årets Bil 2016. Nu ska utmärkelsen ta plats i företagets marknadsföring.
Med ett stort leende tog Opelchefen Karl-Thomas Neumann emot utmärkelsen Årets Bil 2016 i samband med en prisceremoni på bilsalongen i Genève.
– Det är fantastiskt, säger Opelchefen Karl-Thomas Neumann till Vi Bilägare.
Hur kommer priset att användas i marknadsföringen?
– Vi kommer att använda det överallt, säger han och skyndar vidare i vimlet av fotografer.
Årets Bil-juryns ordförande Håkan Matson tror att utmärkelsen kan ge Opel extra skjuts.
– I processen som Opel är i, när de ska försöka gå med vinst i år, är det klart att det här priset är en boost för att nå det målet. Nu har de något att annonsera med, säger han och lägger till:
– Så vitt jag förstår så har Opel all marknadsföring klar. Det är bara att trycka på en knapp så kommer det ut.
Diskutera: Vad betyder Årets Bil-utmärkelsen för Opel?
– Det är fantastiskt, säger Opelchefen Karl-Thomas Neumann till Vi Bilägare.
Hur kommer priset att användas i marknadsföringen?
– Vi kommer att använda det överallt, säger han och skyndar vidare i vimlet av fotografer.
Årets Bil-juryns ordförande Håkan Matson tror att utmärkelsen kan ge Opel extra skjuts.
– I processen som Opel är i, när de ska försöka gå med vinst i år, är det klart att det här priset är en boost för att nå det målet. Nu har de något att annonsera med, säger han och lägger till:
– Så vitt jag förstår så har Opel all marknadsföring klar. Det är bara att trycka på en knapp så kommer det ut.
Diskutera: Vad betyder Årets Bil-utmärkelsen för Opel?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Tror nog att de som står i begrepp att köpa en bil i Golf-klassen, kanske även då tänker på Astran. Konstigt vore annars.
Har idag provkört 125 hästarsmodellen 1400cc bensin manuell på 17 tums hjul. Jag blev förvånad över hur tyst den var jämfört då med min VW Golf 7 a med 140 hästar 1400 cc och och 17 tumshjul. På det hela taget en riktigt trevlig bil. Tycker nog att det var rätt att den blev Årets Bil 2016 . Sedan vad det gäller kvalitén får framtiden utvisa.
Jaha om någon som har en Golf 7 säger det får det anses ha hög trovärdighet.
Jag har inget direkt att klaga på ljudnivån i 7, mycket bra, men för några veckor sedan la jag märke till ett svagt vindbrus från taket vid B-stolpen, tydligen orsakat av att skarven i gummilisten mellan fram och bakdörr är för stor och djup så ett litet hål bildas där luften kan leka.
Astra har slätare övergång utan sådana hål, undrar om den därför är fri från sådant vindprassel?
Hej N-iklas #6 Faktum är att jag mest tänkte på däckljudet, och där vinner Opel Astran lätt. Betänk att jag kom i min Golf vid provkörningstillfället som är utrustad med 16 tumshjul vinterdäck utan dubb. Opeln med dubbfria vinterdäck 17 tums hjul .
Ja vägljudet är ju oftast det som stör värst, smått imponerande med ett sådant resultat.
Roligt att höra.
En gasdriven variant av Astra, skulle säkert bidra ännu mer till en ökad försäljning.
Tror att fabrikatet på däck har stor betydelse, men helt klart intressant. Gamla Astran var väldigt bullrig jämfört med Golf 7 SC och Auris. Min 7:a blev betydligt bullrigare med 16" sommardäck (Hankook) men kompisens fru som köpte en samtidigt fick Continental på sina 16". Mycket tystare! Men som jag sagt förr, hade nya Astran hunnit komma ut som kombi hade det antagligen blivit en sån i stället för Golfen.
Opel har vunnit 3 gånger på 7 år. Insignia, Ampera, Astra.
Alla bilarna är medelmåttiga som bäst. Inte på något sätt känns deras bilar klassledande eller nydanande.
Varken design, interiört eller teknik.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.