AutoIndex 2007 - Försäljning/Kundbemötande och tjänster
1. (-) Subaru 802
2. (1) Toyota 799
3. (-) Suzuki 795
4. (6) Mazda 794
5. (4) BMW 784
6. (3) Saab 782
7. (5) Volvo 775
8. (15) Skoda 769
9. (9) Citroën 760
10. (13) Mercedes 760
11. (8) Audi 758
MEDEL 754
12. (11) Renault 749
13. (2) Honda 748
14. (7) Mitsubishi 747
15. (19) Seat 741
16. (10) Hyundai 734
17. (16) Peugeot 731
18. (17) Opel 729
19. (12) Ford 716
20. (14) Nissan 710
21. (18) Volkswagen 704
22. (-) Kia 693
Fotnot: Svenska folket med privatbilar av årsmodellerna 2000-2006 har tyckt till om bemötandet hos sina respektive återförsäljare. Betygen är omvandlade till indextal. Indextalen kan teoretiskt variera från 0 till 1000 poäng. Jämförelsen visar hur nöjda bilägarna är i förhållande till varandra. 500 poäng visar att bilägarna varken är nöjda eller missnöjda. Rankingen och poängen visar skillnaderna mellan mest nöjda och minst nöjda bilägare. Inom parantes noteras rankingen i AutoIndex 2006
AutoIndex 2007 - Försäljning/Förändringar 2007 vs 2006
Märke Procent %
Seat 9,2
Mazda 6,0
Skoda 5,8
Mercedes 3,6
Opel 3,3
Citroën 2,7
Volvo 2,5
Audi 2,3
BMW 2,1
MEDEL 2,0
Renault 1,9
Saab 1,8
Peugeot 1,7
Volkswagen 1,4
Mitsubishi 0,5
Hyundai -0,2
Toyota -1,2
Ford -2,4
Nissan -2,9
Honda -5,9
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Väldigt konstigt resultat att Kia och Subaruägarna tycker så olika om försäljarna när de 2 bilmärkerna ofta säljs av samma hallar och samma försäljare. Skulle dessa säljare vara så mycket bättre på Subaru än Kia? Tror inte det.... -finns säkert fler sånna exempel i den där listan. Läs med försiktighet och tänk själva
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.