Den koreanska bilen saknar i stort sett rostskydd. Undertill är det visserligen sprutat ett slitlager, men inga skarvar är tätade. Det finns gott om plåtar som ligger på varandra och där rosten lätt får fäste. På testbilen hittar vi redan rostangrepp inuti en balk.
Skarvarna i dörrar, huv och baklucka är nödtorftigt tätade men någon invändig skyddsbehandling finns inte. Skärmkanterna är av en åldrig konstruktion som samlar massor av lort och fukt. Fram sitter små smala innerskärmar, bakre hjulhusen har inget skydd alls.
Den enda försonande detaljen ur rostskyddssynpunkt är bränsletanken av plast. Men det räcker inte för att lyfta betyget från sämsta tänkbara: en etta.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 6 år.
Testinformation
Betyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.