Vi Bilägares forum

Nya Peugeot 208

Nya Peugeot 208

Nu går det att "Bygga" nya Peugeot 208 på www.peugeot.se och måste säga att den är väldigt prisvärd...
Tex så kan man köpa till navigator för 4900:- och det är bra pris för en Navi...
Provade tex bytta en med 1,6 e-HDi motorn och får en full utrustad bil med 17" hjul för 210.000 även det är bra..

men om man bygger den som andra bil så får man en bra bil för en bra peng... FAN att jag inte är i behov av en 2:a bil för då skulle jag göra en beställning direkt!!!

Uppdaterat: 2012-04-02 14:14
Pär

Kommentarer

Måste provköra, litar inte alls på motorjournalister för få tycks ha samma smak som jag. Man får väl undra om inte dom som kollar på en UP borde se upp istället för en 208? ;)

Uppdaterat: 2012-04-02 18:19

Jo ska på torsdag innan jobbet och prova en i Kista, väldigt nyfiken på bilen... Tycker den är riktigt snygg och ligger ganska så bra i kurs.

Uppdaterat: 2012-04-02 18:35
Pär

Idag så var jag och provade nya Peugeot 208 med den lilla bensin motorn och blev väldigt glatt överaskad på motorn, räcker verkligen till på lill bilen för den känns lite så trött som jag trodde den skulle bli.
Roligt med den lilla ratten, blev lite "Gocart" kännsla över det hela, även smart med den höga instrumenteringen.
208:an kommer nog bli en stor säljare i hela Europa.

Uppdaterat: 2012-05-10 15:35
Pär

leifer
208:an är inte lika tyst som 508:an dock så kunde jag inte köra så fort, var mest på mindre vägar... men tycker den var väldigt trevlig, gillade skarpt den nya typ av instrumentering och den lilla ratten.

Uppdaterat: 2012-05-10 17:56
Pär

Ja Peugeot tycker jag verkligen ryckt upp sig på många sätt... Förr var det bara design men nu är det även kvalitet med viss premiumkänsla.
Väldigt mkt bil för pengarna kan man verkligen säga, tex bilen jag provade kostade "bara" 149.900:- med lilla bensinmotorn men den var ändå inte slö, passar bra i bilen.

Uppdaterat: 2012-05-10 18:58
Pär

Hör kanske inte hit men tycker att Citroens DS -serie känns väldigt mycket som Peugeot och så har det inte varit förut. Styrningen är rappare och känslan bättre i DS:arna men dom når inte riktigt Peugeots känsla, enligt mej.

Uppdaterat: 2012-05-10 19:21

Har aldrig kört en DS serie men nya DS5 är ganska så snygg dock en bil som inte går att jämföra med 208:an.
Visst Citroen har många snygga modeller men gillar Peugeot mera, känns som dom är snäppet bättre och lyxigare... Känns som att Peugoet är PSA:s "lyxigare" märke.

Uppdaterat: 2012-05-10 19:49
Pär

Nya 208:an går inte att jämföra med 207:an den nya känns så otroligt bättre hopsatt och lyxigare och bättre på typ allt... Tycker 208:an känns väldigt modern.

Uppdaterat: 2012-05-10 21:58
Pär

Hmm klagades det inte på att en fullutrustad ny Yaris kostade över 200 000kr och att det då var dyrt i tex Vibilägare? Det är ju dock en hel del utrustning på en fullutrustad småbil vilket kanske testarna glömmer, så även på nya 208 såklart.
Har kört 207 en del så det skulle vara intressant att prova även 208, bara att hoppas att kvalitén är bättre på 208 för det är inte 207:ans bästa sida trots att det sades att den skulle vara av en ny generation från 2005 kvalitetsmässigt hos Peugeot så jag hoppas man lyckats bättre med långtidskvalitén i 208.

Uppdaterat: 2012-05-10 22:02

Vi hoppas på det då det gäller den verkliga kvalitén, det återstår ju dock att se och är svårt att veta än så länge annat än att titta på komponentval, kabelkvalitét/isolering och tillverkare på olika delar man kanske kan se.
Den skulle dock som sagt vara intressant att provköra och det ska jag göra nått tag om jag får tillfälle!

Uppdaterat: 2012-05-10 22:07