Vi Bilägares forum

Beställt en ny bil!!

Beställt en ny bil!!

Då har man varit Peugeot ägare i drygt 2,5 år och kan inte annat än säga bra saker om min 508:a med e-HDi motorn och MCP lådan, men snart är det dags att säga farväl till dig.

Har just gjort en order på en Skoda Octavia 150hk TDI manuell låda

Det är en Elegance med all utrustning man kan tänka sig, tex stora navin, helläder, Webasto, sportshassi med 18" hjul, mm så detta kommer bli grymt roligt att få ratta sen.

Undrar vad jag ska heta nu, kan ju inte heta peugeote-Pär?? Får kanske heta Skodas-Pär ;)

Uppdaterat: 2013-09-06 12:12
Pär

Kommentarer

Man tackar och bockar :) Ska bli roligt lär få den under December eller Januari, så väntan lär bli låååång!!

Uppdaterat: 2013-09-06 12:21
Pär

Ja, grattis. Hoppas vi får en lika intressant tråd med uppföljningar och andras erfarenheter här (precis som i din förra tråd.

Varför bytte du märke?

Uppdaterat: 2013-09-06 14:20
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Jag förstår att det kan vara kul att byta märke även om du är nöjd, så ofta som du byter kan du ju gå tillbaka om du inte trivs med Skodan.
Det ska bli trevligt att höra om dina erfarenheter av den, men jag tycker du gott kan behålla din nick, jag har ju kvar min fast det blir färder i flera andra märken ;-)

Uppdaterat: 2013-09-06 14:41
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Grattis, skall bli kul att få läsa eventuell uppföljning av hur du trivs med bilen.

Uppdaterat: 2013-09-06 15:33
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Man tackar så mycket, ska bli väldigt roligt att få sig en ny bil... Har kört Skoda tidigare så vet vad man ger sig in på ;) Har alltid gillat skoda men Peugeot är som mitt andra märke som jag gillar :D Kände om jag köper en till 508:a så kommer det inte kännas som man bytt bil utan bara drar på sig nya lån...
Ska hålla er uppdaterade hur bilen kommer vara att äga och köra!
Jes har kört bilen flera gånger och måste säga att den här generationen har gått mega kliv framåt på alla punkter.

PS kommer fortsätta heta samma namn här ;)

Uppdaterat: 2013-09-06 19:53
Pär

Peugeote-Pär; jag kommer följa denna tråd med intresse (på samma sätt som din förra tråd).

Uppdaterat: 2013-09-06 20:12
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Roligt att höra :) som det ser ut just nu så är det leverans vecka 46 eller 47 om jag har tur! Lär bli en lååång väntan till dess.

Uppdaterat: 2013-09-06 21:11
Pär

En av våra grannar har en Skoda Octavia och är helnöjd. Han har visserligen en sedan med bensinmotor. Han har ägt den i ca. två år nu och har inte haft några problem. Inte ens med vällådan. Vilket är tur för handlaren han köpte bilen av har gick i konkurs en vecka efter han hämtade ut den så han är inte säker på om garantin gäller.

Uppdaterat: 2013-09-07 05:44

man tackar och bockar, alltid roligt att byta märke för då känns det som man byter bil på riktigt :)
Peter har också beställt en sedan/Hatch med manuell låda och diesel motorn på 150 hk motorn

Uppdaterat: 2013-09-07 07:17
Pär

Bra val ("TDI manuell låda") med det skulle ha varit mera spännande om du valt bokstäverna TSI och DSG i stället! ;)
Grattis till ny bil och nu får ju nån en bra 508 som begagnad!

Uppdaterat: 2013-09-07 10:17

Jo känns som att jag gjort ett bra val av låda, känner att jag inte riktigt litar på DSG lådan efter alla problem dom haft, sen så kör jag för mycket att känna det värt att köpa en TSI motor, dock så verkar nya 140 hk bensin verkligen trevlig ( har dock inte provat den) man har hört mycket gott om den.
Ja den person som köper min 508:a kommer få en väldigt pedantskött och fin bil kan jag lova :D

Uppdaterat: 2013-09-07 17:06
Pär