Nästa artikel
Lexus CT 200h får lyft
Nyheter

Lexus CT 200h får lyft

Publicerad 21 november 2013 (uppdaterad 25 november 2013)
Det första kvartalet nästa år lanserar Lexus en ansiktslyft version av CT 200h, med bland annat lägre utsläpp och förbättrade köregenskaper.

Det har blivit dags för Lexus CT 200h att få ett ansiktslyft. Bland annat ska bokstavligen bilens ansikte lyftas, då bilen får en uppdaterad version av Lexus spindelgrill med flyttat centrum framtill. Dessutom blir fronten bredare och får lägre tyngdpunkt.

Noterbart är att bränsleförbrukningen har sänkts jämfört med den tidigare versionen. Med 15-tumshjul släpper nya Lexus CT 200h ut 82 gram koldioxid per kilometer enligt EU-körcykeln, medan utsläppen blir 88 gram per kilometer med 16-tumshjul.

Lexus påstår också att köregenskaperna har förbättrats tack vare fler svetspunkter och mer limning, något som ger en mer vridstyv kaross. Ljudnivån i kupén blir dessutom lägre, och tekniken i bilen uppdateras med bland annat backkamera.

Lexus CT 200h kommer nu även som F Sport, vilket innebär 17-tumsfälgar samt ratt och växelspak i läder.

Diskutera: Vad tycker du om ansiktslyfta Lexus CT 200h?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2013-11-21 17:42
hultarn

Vad jag tycker om den? Inte alls.
Osthyveln i fronten är ful, grillen är ful, bucklan i bakdörren är ful, och bakänden är hemsk.

Säkert en bra bil (kan den ha krok?), men absolut inget jag skulle vilja ha på min uppfart.

#2 • Uppdaterat: 2013-11-21 18:30
Gunnar Lindberg

Framifrån får den mig att tänka på en läppspalt före operation. Annars okej men inte mer.

#3 • Uppdaterat: 2013-11-21 18:34
saabnisse

Varför heter den "Sport"?

#4 • Uppdaterat: 2013-11-22 12:28
hultarn

Jodå, det finns ju en hel del motorcyklar som har kat som standard och fler blir det, men om några fler får det här gör så liten skillnad, när Kina och Indien har 100-tals miljoner fordon. Och sedan kommer Afrika, och...
Men, det är en annan och större fråga än artikeln.

På tal om det gjorde Mythbusters en jämförelse mellan bil och MC med avsikt på utsläppen. Men, vad de inte sa var att det finns mängder av MC som har lika bra avgasrening som bilar. De skulle självklart även tagit med det i testet.

#5 • Uppdaterat: 2013-11-22 15:34
Pender

"Ljudnivån i kupén blir lägre." Skryt eller sanning? Behövs hur som helst. Den nuvarande ligger i céed, gammal Octavia, Mazda3-klass. Förutom vägbullret, så tycker jag CT 200h, är bland det mest attraktiva, funktionsmässigt, i sin klass. Dessutom rimligt prissatt.

#6 • Uppdaterat: 2013-11-24 08:59
Thommys

Och dragkrok?... Nej.

#7 • Uppdaterat: 2013-11-25 10:38
Swemba

@leifer, vad var det där för märklig kommentar?
"Hade man ..." Med den retoriken kan man vända uppochned på alla diskussioner.

#8 • Uppdaterat: 2013-11-26 15:26
Swemba

leifer, jag uppfattade din kommentar som ett försvar.

#9 • Uppdaterat: 2013-11-21 21:42
milkylainen

Vad släppte den gamla ut? 83 gram? Vem fan bryr sig? Det är marginellt. En schäfer som fjärtar släpper ut mer...
Gör något åt båttrafik, kolkraftverk, sketna gamla tvåtaktare som spyr ut skit och alla usla förbränningsmotorer i Asien. Inte undra på att de andas smog.
Varenda fan kör på en moppe som aldrig sett något som har miljökrav att göra.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.